Resonate 2016

Kolumna petkom by Vojkan Bećir

Rekao sam prošle godine, reći ću i ove – Proleće u Beogradu, to znači Resonate. Probaću da izbegnem poetske momente o pupenju cveća, ostaviti jeftinu metaforu na vrhu prstiju.

 

Resonate je festival novih medija. Toliko napredan da ga je teško sažeti. Percipiraju ga prepotentnim. Ako je to zbog nepodilaženja, neka tako bude.

Prošle godine, kao i ove, dok idem po medijima i ponosno širim reč o prestižnom festivalu, nekad pomislim da je bolje pričati o prethodnim izdanjima, nego o ovom, petom, koje se dešava sledeće nedelje. Ove godine ćemo tek shvatiti koliko je bio veliki prethodni.

Ove godine, kada je stiglo i veliko priznanje u vidu pripadnosti platformi kakva je WE ARE EUROPE.

 

Sećate se kada smo bili klinci, nije nam bilo dovoljno ono što igračka nudi. Morali smo i da je otvorimo. Rašrafiti pušku, rasporiti medu. Nekada bismo od dve igračke napravili novu. Dok smo bili mali, autići su nam glumili ljude, a barbike su bile za devojčice samo ako nam odrasli to kažu. To detinje nismo svi izgubili.
Beograd svakog aprila gosti radoznale. U zgradi nove Kinoteke, na Kolarcu, u Domu omladine, po beogradskim klubovima… šareni ljudi zaviruju u kompjutere i izviruju iz ponuđenog.

 

Nakon prve tri godine, Resonate se proširio Live delom programa. Muzičari, odnosno oni koji su zvuk uzeli za medij, dolaze da debituju decenijama svog rada. Ima i mlađih, koji su tek zaintrigirali blogosferu. Ove godine nastupaju osamnestogodišnjaci i osamdesetogodišnjakinje.

 

SQUAREPUSHER primećuje da je stanje u elektronskoj muzici veoma loše. Pita se može li gore. Odgovara laserski precizno, odgovara laserom. Ide dalje nego što smo mislili da je moguće. Ovaj englez najveći je autoritet ovogodišnjeg Resonate-a.

 

PIERRE BASTIEN čuje svet drugačije, možda zato što ga sluša stalno. Listanje knjige i umorno spuštanje naočara za čitanje njemu je kompozicija. Od metronoma i veštačke vilice napraviće novi instrument, svirati i dozvoliti nam da se njišemo kao što su najveće plesne trupe prethodno plesale.

 

OMAR SOULEYMAN donosi autentičan zvuk jedne goruće teme. Ovaj sirijski svadbarski pevač kojem su produkciju radili ljudi poput Four Tet stao je pred publiku Glastonberija, pa svih ostalih relevantnih festivala. Red je i da dođe na Resonate. Baš u Savamali, ovaj pedesetogodišnjak, pevaće nam i odigrati svoju trodelnu koreografiju.

 

HANS JOACHIM ROEDELIUS rođen je 1934. godine. Prošao je kroz periode i definisao žanrove. Krautrock, recimo, kroz projekte Cluster i Harmonia. Elektronikom počeo da se bavi pa došao do posebno ambijentalnog. Kakva će to čast da bude stati pod njega!

 

HOLLY HERNDON izaziva istu senzaciju kod mene kao kada se pomene Resonate. Pored svih tih tehnologija, eto jedan tako prirodan spoj. Ona nije samo slomila internet, nego i dala soundtrack tom postapokaliptičnom blokbasteru.

 

Preko dana okupiramo ćošak kod Studentskog trga, večeri najvećim delom provodimo u Domu omladine, pa u Magacin Depou. Pravićemo aftere u DOTu. Sredu nam svira Mousikē na 20⁄44, a Resonate festival ove godine zatvara PETER VAN HOESEN u klubu Tube.

 

Dođite da razgovaramo i plešemo na temu pozicije tehnologije u umetnosti i kulturi.

 

@vojislavzapravo

www.resonate.io

 

 

 

Share:

Postavi komentar